Într-un interviu acordat cotidianului nostru, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, ne-a vorbit despre proiectele de investiţii ale instituţiei, care includ şi judeţul Constanţa, a făcut consideraţii în legătură cu managementurile companiilor naţionale cu reprezentare locală aflate în subordinea MTI şi, deloc de neglijat, a lăsat o portiţă deschisă privind o eventuală revenire la Constanţa în calitate de primar al oraşului.
Aţi anunţat recent că doriţi să introduceţi şi taxă pe autostradă. De când vom plăti o astfel de taxă şi care va fi cuantumul ei?
În Europa, statele care nu percep o asemenea taxă sunt mai degrabă exemple singulare. Această taxă există în majoritatea statelor europene şi românii care au călătorit în afară ştiu foarte bine. Legat de taxarea autostrăzilor Bucureşti - Piteşti şi Bucureşti - Constanţa, am decis să înglobăm mentenanţa pe aceste tronsoane cu construcţia şi mentenanţa autostrăzii de Centură Sud a capitalei într-un singur pachet de concesiune, pentru că în acest mod vom reuşi să atragem mai uşor investitori care să finanţeze construcţia unei noi autostrăzi. Nu poţi să te aştepţi de la un partener privat să accepte acoperirea integrală a riscurilor fără a-i asigura condiţiile să îşi amortizeze investiţia în 25 sau 30 de ani. Autostrăzile de pe Coridorul 4, finanţate din fonduri europene, vor fi, de asemenea, taxate începând cu 2013. Am luat această decizie împreună cu Comisia Europeană, aşteptăm rezultatele studiului Jaspers la sfârşitul acestui an, pentru a stabili şi cuantumul. Vă asigur că taxele nu vor fi mari şi sunt sigură că românii preferă să plătească cei câţiva euro pentru a merge pe sute de kilometri de autostradă, în condiţii de rapiditate şi siguranţă, decât să mai aşteptăm ani la rândul fără a avea resurse să construim autostrăzi.
Va avea statul bani să ofere şoferilor şi alternati