Lipsa de subiecte, solidaritatea de breasla, mizarea pe cresterea spectaculoasa a audientelor, tirajelor sau a traficului online, sunt principalele rationamente pentru care presa din Romania a exploatat la maximum accidentul in care a fost implicat realizatorul TV Serban Huidu.
DailyBusiness.ro a analizat tratarea subiectului Huidu in media, dar si care este durata de viata a unei astfel de stiri.
Un online tabloidizat, in "foame de accesari"
Nicoleta Savin, jurnalist si editorialist al Evenimentului Zilei, a declarat ca este o foamete de accesari in zona online-ului si a vanzarilor de print, astfel ca toata politica tabloida s-a mutat pe online. Si asta in contextul in care exista o lipsa de subiecte, iar Parlamentul trece printr-o perioada de “acalmie”, astfel ca nu exista subiecte politice.
Jurnalistul spune ca subiectul va mai trai in presa romaneasca pana ce va aparea un alt eveniment care sa “acopere” actuala dezbatere.
La randul sau, analistul media Iulian Comanescu a spus ca "subiectul Huidu" a fost tocat din disperare si lipsa de idei.
“Ma uitam pe site-ul unui ziar care facuse bine si comprehensiv subiectul de acum doua saptamani al mortii lui Steve Jobs si am gasit lucruri gen: "Vezi AICI imagini INGROZITOARE cu Loganul DISTRUS de Huidu". E vorba de un ziar care isi spune serios, dar asta arata ca atata vrem, atata putem”, a declarat Comanescu.
In opinia acestuia, mass media din Romania stiu sa faca audienta doar cu crime, violuri, accidente, cu exceptii notabile, dar rare, ca "Romanii au talent".
O poveste de cateva zile
Referitor la durata de viata a subiectului, Comanescu apreciaza ca “o poveste gen Huidu dureaza cateva zile”.
Pe de alta parte, Nicoleta Savin sustine ca presa are o “mare hiba”, in conditiile in care exploateaza subiectul in