Ultimii cinci ani au adus creşteri exponenţiale pentru multe companii din industria IT&C - şi pentru subsidiare ale unor multinaţionale şi pentru firme ale unor antreprenori români. Ce va fi de acum înainte?
La sfârşitul anilor '90, când telefoanele mobile erau aproape cât o cărămidă, iar transmiterea unui mesaj text părea ceva extraordinar, puţini oameni - chiar şi din marile grupuri de telecom care alocaseră bani pentru investiţia în România credeau în succesul acestui business.
După 14 ani, telefonia mobilă a ajuns un business de peste două miliarde de euro pe an, iar jucătorii de pe această piaţă unii dintre cei mai influenţi şi profitabili din economie. Într-un an de zile sunt trimise peste 500 de milioane de SMS-uri în România, iar în fiecare zi peste o mie de români îşi cumpără un smartphone - un telefon pe care îl ţin în buzunar, dar care le permite să facă lucruri pe care anterior le puteau face din faţa unui computer.
Chiar şi în anul 2005 piaţa de servicii de internet şi cea de PC-uri erau încă în primele etape de dezvoltare. Acum, doar serviciile de date sunt o piaţă de peste 300 de milioane de euro pe an, iar vânzările de computere s-ar putea duce în acest an la peste un milion de unităţi în condiţiile în care un laptop nou - cândva o unealtă foarte scumpă destinată managerilor - a ajuns să aibă preţuri de câteva sute de euro şi să devină o "unealtă" comună nu doar în aeroporturile, ci şi în trenurile din România.
Având în 2011 câteva zeci de milioane de utilizatori de telefonie mobilă, câteva milioane de utilizatori de computere, internet şi Facebook şi câteva sute de mii de posesori de smartphoneuri, ce oportunităţi există pe piaţa din România şi ce s-ar putea schimba în următorii cinci ani?
Răspunsuri la aceste întrebări vor oferi antreprenori şi directori executivi ai unora dintre cele mai mari companii din IT&C