Romanii au capacitatea de a gestiona si a de a prospera in haos, lucru pe care din ce in ce mai multi clienti romani, dar si straini incep sa il aprecieze. Astfel, publicitatea locala are sansa de a dezvolta din ce in ce mai multe campanii la nivel global si de a deveni un fel de "Argentina a Europei", a afirmat pentru Wall-Street.ro, Adrian Botan, director de creatie regional al agentiei McCann Erickson pentru Europa Centrala si de Est si creative partner pentru McCann Erickson Bucuresti.
Cum a fost influentata evolutia agentiei McCann Erickson de faptul ca anul acesta a castigat marile premii la Cannes, Golden Drum?
Momentan este prea devreme sa spui ca se vede ceva. Dar, din experienta, este o perioada de cateva luni, un an pana cand incepe sa se simta in business, pana cand incepi sa primesti cereri noi din partea clientilor. Cred ca este important sa poti sa convertesti si in business, adica sa castigi licitatiile si sa asimilezi clienti noi.
Premiile si interactiunea pe care am avut-o cu clienti din alte piete ne-au adus invitatii si la licitatii din alte tari din regiune. Iar aceasta a fost si intentia noastra, pentru ca am decis sa ne concentram foarte mult pe participarea la festivalurile regionale pentru ca tinteam o dezvoltare regionala. Eu fiind si director de creatie regional era important sa ne cladim o imagine si in regiune.
Pentru ca piata locala a intrat intr-o contractie destul de puternica, in 2009 si 2010 am incercat sa ne diversificam putin si sa cautam business si in alte piete. Este o lectie elementara de strategie. Daca vrei sa iti cresti businessul, uita-te si la alte piete.
Unde aveti acum proiecte in strainatate?
In tarile baltice avem un proiect pentru o companie de telefonie mobila care se numeste Bite si coordonam contul Coca-Cola in 23 de tari din regiune.
Acesti clienti au fost