Piata de leasing operational a crescut, din punctul de vedere al numarului de masini, cu 15% in primele noua luni din acest an, comparativ cu finalul anului trecut, atingand 36.563 de unitati, conform datelor Asociatiei Societatilor de Leasing Operational (ASLO).
Cum reuseste aceasta piata sa aiba o evolutie pozitiva chiar daca leasingul financiar este in scadere, la fel si piata auto?
Potrivit oficialilor ASLO, clientii corporate se preocupa mai mult de reducerea costurilor, inclusiv pe partea de parc auto, si de aceea apeleaza mai mult la leasingul operational.
"Contributia leasingului operational la reducerea costurilor cu exploatarea parcurilor auto a facut ca firmele sa aleaga din ce in ce mai mult aceasta solutie in finantarea si administrarea parcurilor de flote", a specificat Bogdan Apahidean, directorul general al LeasePlan Romania si presedintele ASLO.
Un alt motiv al cresterii pietei este nevoia clientilor care provin din mediul corporatist de a dispune de lichiditati. "O masura prin care poti sa iti conservi lichiditatile in firma este sa nu ingropi banii in masini, ci sa externalizezi achizitia flotelor prin leasing operational", a declarat Christian Busch, directorul general al Arval Service Lease Romania.
El a adaugat ca acest tip de leasing este mai nou decat leasingul financiar si are mult potential de crestere.
"In contextul scaderii pietei de leasing in total si a pietei auto, leasingul operational si-a continuat cresterea si in acest an", a spus Bogdan Apahidean.
El a precizat ca, in primele trei trimestre din acest an, circa 6.900 de autovehicule reprezentand peste 12 din inmatricularile de autovehicule si autovehicule comerciale usoare au fost facute in leasing operational, in crestere cu 40% fata de cota pe care o acupa anul trecut in livrarile de masini noi.
@