Lanţurile de magazine din întreaga lume au pierdut aproximativ 119 miliarde de dolari, în perioada iulie 2010-iunie 2011, din cauza furturilor clineţilor, angajaţilor şi din cauza crimei organizate. Valoarea pierderilor a crescut cu 6,6% comparativ cu precedentele 12 luni, arată un studiu citat de Reuters. Sursa: EVZ
De ce fură oamenii din magazine? "Multe persoane din fiecare ţară simt că politicienii, şi probabil şi bancherii, i-au dezamăgit", iar acest lucru ar putea da anumitor persoane un stimulent psihologic pentru a fura, a declarat Joshua Bamfield, autorul studiului şi directorul Center for Retail Research.
Potrivit acestuia, încetinirea economiei globale şi nivelul ridicat al şomajului este posibil să fi contribuit la această creştere, alături de recentele scandaluri politice şi financiare.
În SUA, angajaţii magazinelor fură mai mult decât clienţii
Studiul arată că pierderile provocate de furturi reprezintă aproximativ 1,45% din vânzările totale. Ţările cu cel mai ridicat procentaj al furturilor sunt India cu 2,38% din vânzări, Rusia 1,74% şi Maroc 1,72% din vânzări. În SUA procentajul furturilor este de 1,59%.
Pe categorii, furturile angajaţilor şi frauda au fost responsabile pentru 35% din pierderi. Furturile clienţilor, incluzând aici şi criminalitatea organizată, au fost responsabile pentru 43,2% din pierderile totale. Însă atât în America de Nord, cât şi în America de Sud, furturile angajaţilor au fost mai mari decât furturile clienţilor.
Studiul, care a fost derulat în fiecare an după 2007, arată că articolele de îmbrăcăminte şi accesoriile au fost cele mai furate, 1,87% din vânzări, urmate îndeaproape de produsele de sănătate şi frumuseţe cu 1,79% din vânzări.