In 2006, SIVECO, cel mai mare producator local de software, castiga in Cipru un contract de 1,5 milioane de euro, acesta fiind primul mare proiect al companiei la nivel international pe zona de educatie. Daca nu ar fi mizat pe extindere, probabil ca producatorul care desfasoara acum proiecte in 24 de tari ar fi trecut mult mai dificil prin criza, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Alexandru Cosbuc, vicepresedinte al departamentului de proiecte internationale din cadrul SIVECO Romania.
Softurile pentru invatamant vor inseamna circa 40% din cifra de afaceri de 65 de milioane de euro la care ar putea ajunge in acest an compania de software.Iar, din cele 26 de milioane de euro pe care le vor genera solutiiile de educatie in businessul SIVECO de anul acesta, circa jumatate sunt vandute in strainatate.
Practic, anul acesta, vanzarile de eLearning in alte tari vor aduce jumatate din veniturile pe care le va avea in acest an producatorul la nivel international. Restul veniturilor din strainatate sunt generate de clientii din zone precum agricultura, sanatate sau administratie. Anul trecut, SIVECO a vandut solutii eLearning de peste 20 de milioane de euro la nivel international, iar cifra de afaceri a companiei a fost de 55 de milioane de euro.
“Proiectele internationale au fost o mare sansa. Din 2005-2006 am simtit ca putem iesi in afara si, daca nu am fi facut acest lucru, probabil ne-ar fi fost foarte greu. Probabil ne-am fi strangulat in 2009, atunci cand guvernul a alocat foarte putine fonduri pentru educatie si companiile private au redus masiv bugetele pentru resurse umane. Noi am format o echipa de vanzari internationale din 2003-2004. La inceput am abordat tarile de langa noi pentru ca ne-am gandit ca sunt similare cultural. Apoi, ne-am dat seama ca distanta culturala poata fi depasita si ne-am orientat spre tarile cu bugete si in care solutiile