Piaţa de îmbrăcăminte şi încălţăminte locală va creşte cu 5% în acest an
Doar Polonia va mai cunoaşte o evoluţie asemănătoare în regiunea Europei Centrale
PMR: Până în 2013, bugetele pentru vestimentaţie vor creşte cel mai mult în România
În ultimii ani s-a vorbit despre potenţialul diverselor sectoare economice din România. Acum a venit rândul pieţei de îmbrăcăminte şi încălţăminte să intre în vizorul investitorilor din întreaga lume. În ultimii 3 ani, segmentul de retail care s-a extins cel mai mult este cel de fashion. Cu un ritm mult mai accelerat de integrare de noi retaileri decât orice alt segment, un nivel încă slab dezvoltat la ora actuală, un buget dedicat mic piaţa de profil locală este una cu potenţial. În plus componenta lipsă a dezvoltării din anii anteriori, centrele şi galeriile comerciale, sunt în plină expansiune, iar odată cu apariţia de centre noi îşi fac intrarea noi retaileri de profil. Pe termen mediu şi scurt, potrivit companiei de cercetare poloneze PMR, în zona Europei Centrale (România, Polonia, Ungaria, Cehia şi Slovacia) piaţa locală deţine cel mai ridicat potenţial de creştere. În următorii trei ani, durata vizată de studiul "Piaţa de înbrăcăminte şi încălţăminte din Europa Centrală - Analiză şi Previziune pentru 2011-20113", piaţa de profil din România se va dezvolta puternic odată cu apariţia de noi centre comerciale şi pe fondul creşterii sumelor alocate de români pentru astfel de produse. "Per total piaţa de fashion din Europa Centrală, a crescut în 2010 cu 2,5%, în monedele locale şi cu 8% în euro (raportat la nivelul înregistrat în 2009), până la 12,8 miliarde de euro. Ne aşteptăm ca şi în 2011 pieţele să înregistreze un avans de până la de 5%, în special cele din România şi Polonia", a declarat Dominika Kubacka, Analist Retail al PMR şi coordonatorul studiului.
În 2013 românii vor cheltui cu 41