Imaginaţi-vă că mâine ar dispărea oraşul Alba Iulia de pe faţa pământului, cu toţi cei 66.369 locuitori, printr-un nefericit accident sau un act terorist. Un scenariu atât de sinistru încât nimeni nu-l poate accepta. Un scenariu care, dacă s-ar produce, ar rămâne cea mai neagră pagină din istoria noastră.
Conform statisticilor Poliţiei Rutiere, în ultimii 20 au murit pe şosele peste 65.000 de persoane. Vorbim de echivalentul populaţiei unor oraşe ca Alba Iulia, Mediaş, Oneşti. Numai în ultimul weekend şi-au pierdut viaţa 18 persoane, trei dintre ele fiind victimele lui Şerban Huidu.
Cifrele sunt înspăimântătoare. Din păcate pentru noi, nu ne amintim şi nu vorbim de ele decât atunci când se produce un eveniment tragic în care sunt implicate persoane cunoscute. În acest timp, accidente mult mai grave rămân ascunse şi mai ales nepedepsite.
Cei care au comentat accidentul provocat de vedeta Prima TV au lansat numeroase explicaţii pentru numărul mare de morţi de pe şoselele româneşti. În statistici, România este ţara europeană cu cei mai mulţi morţi pe şosele. Multe explicaţii au fost expuse, de la starea proastă a drumurilor până la legea penală, considerată de unii prea permisivă.
Puţini şi-au concentrat atenţia pe modul în care Justiţia a gestionat, în ultimii 20 de ani, aceste cazuri. Deşi legea penală prevede pedeapsa cu închisoarea pentru ucidere din culpă, în ultimii 20 de ani judecătorii au emis constant sentinţe cu suspendare. Chiar şi în cele mai grave situaţii.
Huidu a provocat trei morţi în condiţii care sunt discutabile şi România vorbeşte de trei zile ca despre sfârşitul lumii. Din pricina mediatizării puternice a cazului este foarte posibil ca sistemul judiciar să ofere un exemplu opiniei publice şi să asistăm la aplicarea legii, aşa cum trebuia ea aplicată de 20 de ani.
Va fi însă doar un act de f