Gara de Nord ar putea fi executată silit din cauza datoriilor acumulate, în ultimii şase ani, de CFR. Activitatea CFR riscă să fie blocată de neplata unei datorii de peste 2,000 miliarde de lei, care a fost acumulată în perioada decembrie 2005 - iulie 2011, potrivit Money.ro.
Compania de căi ferate are de plătit această sumă furnizorilor privaţi de energie electrică Enel, Eo.N şi CEZ şi companiei de stat Electrica.
Situaţia CFR este una fără precedent, am putea spune chiar critică, întrucât firma nu are banii necesari pentru a-şi achita debitele. Astfel, furnizorii au oprit conturile companiei, au început licitaţiile pentru vânzarea bunurilor şi au deconectat sucursalele generale, staţiile de călători şi de tren, de la reţea.
'E o situaţie fără precedent. Există riscul ca funcţionarea companiei să fie grav perturbată sau chiar blocată. Sucursala CF Bucureşti are sechestrate spaţii din clădirea Gării de Nord", a declarat Ion Popescu, preşedintele CSN Meridian, din care face parte Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial.
Valoarea bunurilor CFR, puse sub sechestru la sfârşitul lunii august, ajunge la peste 207 milioane lei. La avalanşa de procese pentru neplata datoriilor se adaugă şi numeroase sentinţe definitive de executare silită, încă nepuse în aplicare.
Compania de căi ferate are de plătit suma de 2,040 miliarde de lei furnizorilor privaţi de energie electrică Enel, Eo.N şi CEZ (peste 803 milioane lei) şi companiei de stat Electrica (peste 1,236 miliarde lei).
Circa 41% din totalul datoriei CFR o reprezintă penalităţile de întârziere la plată.
Gara de Nord ar putea fi executată silit din cauza datoriilor acumulate, în ultimii şase ani, de CFR. Activitatea CFR riscă să fie blocată de neplata unei datorii de peste 2,000 miliarde de lei, care a fost acumulată în perio