Studii recente arată că adolescenţii care au conturi pe reţele de socializare pe care le accesează frecvent devin anxioşi, depresivi şi au rezultate mai slabe la şcoală. Psihologii spun că părinţii nu trebuie să refuze dorinţa copilului de a avea prieteni virtuali, dar că activitatea online trebuie limitată şi monitorizată.
Copiii şi adolescenţii care au cont pe reţelele de socializare şi care îl folosesc de mai multe ori pe zi riscă să dezvolte probleme de sănătate mintală, precum anxietate, depresie sau hiperactivitate, potrivit unor studii realizate din 2008 şi până anul acesta. În plus, rezultatele la şcoală ale acestor copii sunt mai slabe.
Unul dintre studii arată că dintr-un număr de aproape 280 de şcolari de vârstă mijlocie care utilizează frecvent reţeaua de socializare Facebook şi care nu au o rutină în planificarea activităţilor, majoritatea se opresc din efectuarea temelor odată la 15 minute, pentru a-şi verifica pagina de internet sau pentru a trimite un mesaj, ceea ce le afectează performanţa şcolară. „Deoarece creierul copiilor este în dezvoltare, aceştia au strategii diferite de procesare a informaţiei comparativ cu adolescenţii mai mari sau adulţii. Funcţiile cognitive executive aflate în dezvoltare adesea reprezintă un deficit pentru copii în ceea ce priveşte luarea de decizii, planificarea şi organizarea timpului sau identificarea consecinţelor pe termen lung", explică Gyorgy Gaspar, psihoterapeut la Institutul Român de Psihoterapie Integrativă din Bucureşti.
Cont pe Facebook la 10 ani
Studiul mai arată că peste 1.000 de părinţi au observat stări de tristeţe, îngrijorări şi dureri de stomac la copiii care petrec zilnic mai multe ore la calculator. Psihologul Gyorgy Gaspar explică fenomenul: „Copiii care stau mult timp în faţa calculatorului nu se mai expun în contextele reale. Ei se pot confrunta cu dificultăţi de menţin