Carl Hahn, preşedintele de onoare al Volkswagen, în al cărui mandat de preşedinte executiv grupul s-a transformat într-un gigant, al treilea la nivel mondial şi primul în Europa, susţine că România are un potenţial major, dar o problemă înfiorătoare: nimeni nu ştie în Europa şi în lume cine este România.
Aflat ieri la Bucureşti la o dezbatere organizată de Comitetul Naţional de Dezvoltare (CND - un grup de specialişti din toate domeniile care încearcă să găsească un răspuns coerent multiplelor sfidări privind dezvoltarea viitoare a României post-criză, grup iniţiat de preşedintele Senatului, Mircea Geoană), Hahn, unul dintre cei mai influenţi oameni din businessul german, a susţinut că România ar putea avansa spectaculos cu un know-how adecvat, dar că ceea ce a făcut până acum, în industria IT, de pildă, este complet necunoscut nu doar în lume, ci chiar şi în Europa.
În industria componentelor auto, germanii vin cu investiţii de 170 mil. euro
"Văd o singură problemă: nimeni nu ştie în Europa şi în lume de România. România este un factor inexistent. Evoluţiile pe care le-aţi avut aici - o uriaşă industrie în IT sunt lucruri pe care nimeni nu le ştie în Europa."
În discuţia de ieri care a atacat tema "reindustrializării României", Hahn a admis că lumea se află într-o criză profundă, dar a apărat capitalismul şi economia de piaţă. Hahn spune: "Punem în discuţie capitalismul şi economia de piaţă, dar nu ştiu să existe un sistem mai bun", dar admite: "Poţi omorî un om într-un spital, dar poţi să-l şi vindeci.", pentru a trage concluzia: "Oamenii nu au o educaţie pentru a înţelege lumea de astăzi sau pe cea de mâine, de acea le este frică".
În această frică ce domină lumea, în acest joc, unde se află România în opinia lui Hahn?
Aflată între Europa, Asia şi Orient, România are multe oportunităţi datorită atuurilor sale g