În trei ani de la preluarea mărcii La Dorna de către grupul francez Lactalis, unul dintre principalii jucători din lume pe piața lactatelor, s-au investit milioane de euro în modernizarea capacităților de procesare și producție, s-a redus numărul personalului și s-a renunțat la o fabrică de brânzeturi de tip Cottage din Suceava.
40 de milioane de euro, la atât se ridica cifra de afaceri a Dorna Lactate, parte a grupului Lactalis, producătorul mărcii La Dorna, la finalul anului trecut. În acest an, deși piața lactatelor nu se simte deloc bine, Lactalis estimează o creștere de 10%, iar pentru anul viitor o majorare a afacerilor cu 5-10%.
Pe ce mizează? Pe brand, pe fama largă de produse pe care o oferă, pe investițiile în promovarea în magazine. Faptul că nu ”au mari probleme de calitate”, după cum s-au exprimat chiar reprezentanții firmei, nu poate decât să-i ajute.
Potrivit Ioanei Moga, directorul de marketing al Dorna Lactate, laptele UHT și telemeaua sunt responsabile pentru circa 80% din vânzările din România. Acestea sunt, de fapt, și segmentele pe care afacerea a crescut în ultimii ani. Înainte de preluarea de către grupul francez, laptele La Dorna avea mai puțin de 30% din piață. Acum, cota de piață a laptelui este de peste 40%.
Potrivit directorului general al Dorna Lactate, anual se procesează circa 60 de milioane de litri de lapte, față de 50 în 2008. Tot ce înseamnă lapte marca La Dorna provine din România din peste 2.000 de puncte de colectare, susțin oficialii firmei.
Ce importă și ce exportă La Dorna
Importuri nu se realizează decât într-o măsură destul de mică, circa 2% din vânzări, și aici este vorba despre iaurturi, care sunt aduse din Polonia, de brânza feta, importată din Grecia, și de brânza cottage, importată tot din Polonia, după închiderea fabricii din Suceava în această vară.
@N_P