Știați că piloții și însoțitorii de bord ajung la aeroport cu cel puțin o oră înainte de zbor pentru a primi ceea ce se cheamă ”dosarul zborului”, care conține planul computerizat de zbor, informaţii meteo, informaţii despre rută, despre avion, despre echipaj? Sau că înainte de fiecare decolare însoțitorii de bord trebuie să verifice personal echipamentele și procedurile în caz de urgență? Compania aeriană națională Tarom a oferit, astăzi, posibilitatea aruncării unui ochi în culisele activității sale de zi cu zi.
1 /.
Operatorul aerian român a prezentat etapele de zbor mai puţin cunoscute pasagerilor, de la sesiunea de briefing la verificările privind siguranţa şi calitatea zborului, până la programele de întreţinere şi etapele de verificare tehnică a fiecărei aeronave înainte de zbor.
Incursiunea în culisele Tarom a inclus și o vizită în hangarul companiei, parte a direcţiei tehnice a companiei, care asigură servicii de întreţinere pentru întreaga flotă, dar si pentru aeronavele altor operatori. Hangarul are o suprafaţă de 6.000 mp, este echipat cu dotările necesare pentru a efectua toate tipurile de controale pentru modelele din flota companiei, iar personalul este calificat şi licenţiat pentru toate tipurile de aeronave din flotă. Hangarul a fost modernizat în 2000, după circa 30 de ani de funcționare. În hangar pot fi efectuate simultan activităţi de întreţinere pentru 3 până la 6 aeronave, în funcţie de mărimea acestora.
Ce se întâmplă înaintea unui zbor
După ce piloții ajung la aeroport se opresc la biroul de Planificare Zboruri din cadrul OCC (Operations Control Center) pentru confirmarea prezenţei în cursa în care sunt programaţi. Urmează apoi o oprire la biroul Flight Dispatch, tot în cadrul OCC, pentru a primi informaţii de ultim moment referitoare la zborul pe care îl vor efectua.
Cu aproximativ