Romania are o piata a publicitatii cu potential, dar mult mai slaba fata de celelalte tari din regiune, din cauza ca nu exista o directie de dezvoltare, iar perioadele de crestere economica alterneaza cu cele de recesiune.
Dan Lupu, directorul fondului de investitii Intel Capital, a declarat ca piata publicitatii online va creste in urmatorii cinci ani pana la de 10 ori, avand acelasi potential ca in 2006. Romania este o piata "vesnic potentiala", crede Lupu.
Printre cauzele pentru care piata "nu se misca", acesta a spus ca nu exista un factor decisiv, dar a amintit printre motive - alternanta de boom economic cu cea de criza si lipsa unei directii clare de dezvoltare.
La randul sau, Dan Virtopeanu, reprezentantul Mobile Marketing, sustine ca piata de publicitate media este foarte mica raportata la investitiile facite in pietele din regiune, precum Ungaria sau Cehia.
Virtopeanu sustine ca piata de publicitate din Romania sufera din cauza performantelor economice, dar daca economia se relanseaza, putem spera si la o crestere a pietei globale.
TV-ul inghite cea mai mare parte a bugetelor
In opinia reprezentantului Mobile Marketing, cea mai mare frustrare este ca nu avem o piata de publicitate destul de mare astfel incat sa se investeasca mai mult in digital, iar cea mai mare parte a bugetelor merge spre tv care are o audienta ridicata.
In ceea ce priveste expansiunea Facebook, Lupu a spus ca personal nu ar investi in aceasta retea de socializare.
"Raspunsul meu tine de specificul personal, nu am cont pe Facebook, nu este tipul de interactiune pe care o caut eu online", a spus Lupu, adaugand insa ca piata retelei este una bine definita, numarand 800 milioane de utilizatori ai serviciului.
Piata de publicitate online a crescut in primele sase luni ale anului cu 4% fata d