4888 de reclamatii si sesizari au fost primite si solutionate de catre Comisia de supraveghere a asigurarilor (CSA), in primele noua luni din acest an, in scadere cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat miercuri autoritatea. 3597 de reclamatii au fost legate de probleme cu asigurarile auto obligatorii RCA si Euroins, Carpatica si Astra sunt printre asiguratorii cu un numar mai mare de reclamatii, a spus comisia de supraveghere. Pe de alta parte, numarul de plangeri primite la adresa acestor asiguratori reprezinta circa 2% din numarul de dosare de dauna platite de aceste companii in perioada mentionata, a mai precizat autoritatea.
"Desi reclamatiile au scazut cu aproape 15 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, fapt care ne bucura, totusi aspectele sesizate, in special in ceea ce priveste asigurarea RCA, raman o problema pe care ne-am propus sa o rezolvam inclusiv prin intensificarea verificarilor privind modul de instrumentare si plata a dosarelor de dauna de catre societati", a declarat Constantin Buzoianu, noul presedinte al CSA.
Conform datelor publicate miercuri de autoritate, 95,93% din totalul reclamatiilor si sesizarilor primite si solutionate in primele noua luni ale acestui an au fost aferente asigurarilor generale, respectiv un numar de 4.689 de reclamatii. Din acestea, reclamatiile privind asigurarile obligatorii RCA au reprezentat 73,59% fiind in numar de 3.597.
"In pofida numarului ridicat, reclamatiile pe RCA reprezinta doar 0,08% din totalul contractelor incheiate, respectiv 1,4% din dosarele de dauna deschise. Printre societatile de asigurare care au inregistrat un numar mai mare de reclamatii sunt: Euroins, Carpatica si Astra. Cele trei societati detin impreuna o cota de 36,9% din totalul pietei RCA", se arata in comunicatul CSA.
Presedintele autoritatii a tinut sa sublinieze ca "cei tre