Furnizorii de servicii postale din Romania au inregistrat anul trecut 90.612 reclamatii privind prestatia serviciilor, din care 8.435 s-au dovedit a fi intemeiate, furnizorii de servicii postale acordand pentru acestea despagubiri in valoare de peste 2,2 milioane lei, arata un raport prezentat miercuri de catre autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). Posta Romana a primit 6.031 de reclamatii din care 9,35% (564 de reclamatii) au fost considerate intemeiate, furnizorul acordand despagubiri in valoare de 80.683 lei.
Potrivit autoritatii, furnizorii de servicii postale au obligatia de a primi reclamatiile prealabile adresate de utilizatorii care se considera prejudiciati prin prestarea necorespunzatoare a serviciului, precum si de a stabili un mecanism simplu, transparent si accesibil de solutionare a reclamatiilor primite de la utilizatori, in special in ceea ce priveste pierderea, furtul, distrugerea partiala ori totala sau deteriorarea trimiterii postale, precum si nerespectarea conditiilor de calitate a serviciilor.
10.662 de angajati lucrau in sectorul postal privat in 2010, in crestere cu 25,7%
Numarul de angajati din sectorul postal Foto: ANCOM Datele statistice arata ca in 2010, pe langa Posta Romana mai erau autorizati inca 464 de furnizori de servicii postale, in scadere fata de un numar total de 889 de furnizori autorizati in 2009.
In sectorul postal au lucrat un numar de 47.156 de salariati, dintre care 36.494 (reprezentand 77,39% din totalul personalului angajat in domeniul serviciilor postale) au fost salariatii furnizorului de serviciu universal - Posta Romana.
In 2010, numarul angajatilor din Posta Romana a scazut cu 0,08% fata de 2009, cand in aceasta companie erau 36.525 de angajati.
In sectorul postal privat, in 2010 lucrau 10.662 de angajati (reprezentand 22,61% din perso