Piata site-urilor de reduceri creste cu 20% in fiecare luna, fata de luna anterioara, iar pentru intregul an 2011 aceasta este cuantificata la 8 milioane de euro, a declarat Calin Fusu, CEO Neogen.
Asteptarile lui Fusu sunt ca piata sa se dubleze de la an la an, iar numarul de jucatori sa inceapa sa se reduca, in contextul in care in prezent exista peste 100 de site-uri de profil.
Si asta in conditiile in care anul trecut, piata cupoanelor de reduceri nu exista, discutandu-se atunci de doar cateva site-uri, care produceau cateva mii de euro pe luna fiecare.
Explicatia pentru care in 2010 piata era putin dezvoltata, este ca "oamenilor le era frica sa plateasca cu cardul, dar dupa ce au vazut reducerile au riscat, iar dupa experienta placuta au revenit. Business-ul reducerilor este despre incredere".
Fusu, detinator al platformei de profil Zumzi, sustine insa ca, pe de alta parte, site-urile de reduceri pierd zeci de mii de euro pe luna.
Acesta apreciaza ca business-ul va deveni unul profitabil, "dupa ce pe piata nu vor mai fi 100 de jucatori, ci un numar de 5-10 jucatori".
In prezent, principalii jucatori de pe piata reducerilor sunt Fundeal (Rebate Networks), Zumzi (Neogen), Kuponiada (InternetCorp) si Groupon.
Reprezentantul Neogen a explicat in prezent afacerea este una rentabila pentru parteneri, care "ofera reduceri de 50% la servicii, cu scopul de a atrage clienti noi in restaurante, magazine; cumparatorii iau online pentru ca au preturi reduse, iar site-urile de reduceri fac intermedierea".
Fusu spune ca partenerii care isi pun ofertele pe site-urile de reduceri fac bani suplimentari din revenirea clientilor sau din conceptul de "up-sale" , potrivit caruia, pizza se vinde la jumatate de pret, dar pe langa asta se vinde si bautura ori desertul, la un pret mai ridicat. @N_P