Calin Fusu (foto), CEO Neogen, sustine ca piata de publicitate online din Romania este dominata de jucatorii globali, respectiv Google, Yahoo si Facebook, care atrag 60-70% din investiile totale, respectiv o suma de zeci de milioane de euro.
Piata de publicitate online a crescut in primele sase luni ale anului cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 43,7 milioane lei, dupa ce in prima jumatate din 2010 inregistrase un avans mult mai mare, de 65%.
Reprezentantul Neogen a afirmat ca explozia Facebook s-a produs in Romania in 2011, cand numarul de utilizatori a crescut semnificativ, apreciind ca acelasi trend il va urma si Google in perioada urmatoare.
"Noi Neogen - n.r.) am gresit incercand sa concuram cu Facebook", a spus Fusu, sfatuind jucatorii sa fie prezenti pe Facebook si Google, dar sa nu intre in competitie cu ei, pentru ca "doar companiile mari isi permit sa faca bani pe online".
Iar pentru acest lucru "trebuie sa fii foarte mare, doar grupuri precum Media Pro isi permit sa faca asta. L-au cumparat pe domnul Orlando (director general Media Pro Interactiv - n.r.), ii vor cumpara si pe altii ".
Fusu a mai spus ca Neogen a incercat multi ani sa "operam pe aceasta piata, dar nu am reusit". El a mentionat ca in prezent, Neogen este un business de 4 milioane de euro, cu un profit estimat pentru 2011 la 1 milion de euro, iar BestJobs este un site rentabil, crescand de la an la an.
Tot in acest an, compania si-a crescut numarul de angajati, cu pana la 35 de oameni, in prezent lucrand aici aproximativ 100 de salariati.
"Majoritatea au fost recrutati de pe BestJobs si pe baza referintelor", a specificat Fusu, intrebat de unde i-a adus pe acesti oameni in companie.
In ceea ce priveste planurile de viitor ale companiei, Fusu a spus ca "Neogen ar trebui sa se gandeas