- Social - nr. 879 / 19 Octombrie, 2011 Conform estimarilor prezentate in cadrul congresului organizat de World Association of Newspapers (WAN), ziarele tiparite sunt mult mai populare decat site-urile online, la capitolul audienta. Mai precis, publicatiile tiparite au aproximativ 2,3 miliarde de cititori, in intreaga lume, in timp ce "doar” 1,9 miliarde de persoane aleg sa se informeze de pe internet. Studiul "Tendintelor evolutiei presei in lume” arata ca presa scrisa este in avantaj si atunci cand vine vorba de publicitate, chiar daca industria a fost lovita crunt de criza economica. Daca in perioada 2004 – 2009, la nivel mondial, veniturile din publicitate ale ziarelor au scazut cu un sfert, din 2009 pana in 2010, rata de scadere s-a diminuat, ajungand la 3%. Pe de alta parte, tirajul global a scazut usor, de la 528 milioane de exemplare, in 2009, la 519 milioane de exemplare, in 2010, iar tirajul mediu al unui ziar este de 17.000 de exemplare. Tara in care se citesc cele mai multe ziare este Islanda, urmata de Japonia. Jacob Mathew, presedintele WAN, si-a exprimat increderea in viitorul ziarelor tiparite: "Atat timp cat continuturile vor fi bune, ziarele vor avea succes. Ziarele trebuie sa fie prezente pe toate suporturile hartie, internet, tableta sau telefon mobil -, cu precizarea ca nicio forma de distributie a continutului nu va fi inlocuita de o alta. Vanzarile presei scrise sunt precum soarele. Continua sa creasca in Est si scad in Vest. Atat timp cat continutul va fi bun, ziarele tiparite vor avea succes. In schimb, a trecut vremea ziarelor gratuite”. (L.P.) - Social - nr. 879 / 19 Octombrie, 2011 Conform estimarilor prezentate in cadrul congresului organizat de World Association of Newspapers (WAN), ziarele tiparite sunt mult mai populare decat site-urile online, la capitolul audienta. Mai precis, publicatiile tiparite au aproximativ 2,3 miliarde de