Florin Cozmuţa, cunoscut drept Tengu în rândul pasionaţilor sporturilor auto, a reuşit să implementeze driftul în două ţari din două continente. Tengu, primul pilot de drift profesionist din România, a fost în 2008 şi 2009 campion naţional în Africa de Sud.
Chiar dacă a început să conducă abia la 18 ani, el a prins rapid tainele driftului. După ce a vizionat zeci de filmuleţe şi înregistrări cu acest sport, Tengu şi-a descoperit pasiunea. „Stăteam în Africa de Sud şi zilnic mă uitam cu băieţii la filmuleţe. Acolo am şi început să practic acest sport. Prima cursă a fost absolut penibilă. Nu mi-a ieşit nimic, dar după câteva luni pot să spun că m-am perfecţionat. Mă antrenam zilnic pe circuitele de acolo. În 2006 mi-am importat şi prima maşină de drift, fiind şi prima maşină din Africa destinată special acestui sport", povesteşte pilotul recunoscut acum la nivel internaţional.
După zeci de ore de antrenament, numărul tinerilor interesaţi de acest sport a crescut, astfel încât băimăreanul şi-a deschis o şcoală de drift. „Prima dată eram singur pe circuit. După ceva vreme au venit primii băieţi să mă roage să-i învăţ şi pe ei şi aşa mi-am deschis o şcoală de drift. Am avut aproximativ 30 de elevi pe care i-am ajutat să înveţe tot ce trebuie", spune Tengu. Băimăreanul a câştigat şi cele două campionate naţionale din Africa destinate driftului. „În 2008 şi 2009 am câştigat ambele concursuri naţionale de acolo, dar între timp am fost şi la câteva etape naţionale în Ungaria şi la British Drift Championship. A fost o perioadă bună care sper să se repete cât de repede", a adăugat pilotul.
Primul pilot profesionist din România
Chiar dacă în România driftul a devenit un fenoment doar din 2006, cel mai important moment a fost cel în care prima maşină complet dotată a ajuns în ţară. „Românii erau mai mult familiarizaţi cu cerculeţe în parca