În perioada amintită, Comisia de Supraveghere a Asigurătorilor a primit 4.888 de reclamaţii şi sesizări, în scădere cu 15%
Cele mai multe nereguli au fost sesizate pe segmentul RCA
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit şi soluţionat, în primele nouă luni, un număr de 4.888 de reclamaţii şi sesizări de la asiguraţi, în scădere cu 15% faţă de septembrie 2010, cele mai multe nereguli fiind sesizate pe segmentul RCA, informează un comunicat al CSA.
"Deşi reclamaţiile au scăzut cu aproape 15 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fapt care ne bucură, totuşi aspectele sesizate, în special în ceea ce priveşte asigurarea RCA, rămân o problemă pe care ne-am propus să o rezolvăm inclusiv prin intensificarea verificărilor privind modul de instrumentare şi plată a dosarelor de daună de către societăţi", a declarat, într-un comunicat, preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurătorilor, Constantin Buzoianu.
Asigurările generale - 96% din totalul reclamaţiilor
Cele mai multe reclamaţii înregistrate au fost aferente asigurărilor generale, respectiv de 4.689 (95,9% din total). Din acestea, reclamaţiile privind asigurările obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) au totalizat 3.597, respectiv 73,6 puncte procentuale din total.
"În pofida numărului ridicat, reclamaţiile pe RCA reprezintă doar 0,08% din totalul contractelor încheiate, respectiv 1,4% din dosarele de daună deschise. Printre societăţile de asigurare care au înregistrat un număr mai mare de reclamaţii sunt Astra, Carpatica şi Euroins. Cele trei societăţi deţin împreună o cotă de 36,9% din totalul pieţei RCA", se arată în comunicatul emis de Comisia de Supraveghere a Asigurătorilor. Potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurătorilor, cei trei asigurători au plătit, în primele nouă luni, despăgubiri de circa 450 milioane de lei, p