Performantele intelectuale pot scadea sau se pot imbunatati in perioada adolescentei, arata un nou studiu, care demonteaza teoria unanim acceptata pana acum, conform careia capacitatea intelectuala este "statica" pe perioada vietii.
O serie de teste realizate pe adolescenti cu o medie de varsta de 14 ani, repetate apoi cand acestia aveau 18 ani, a aratat ca intelectul lor este osciliant in acest interval de timp, relateaza BBC. O schimbare a IQ-ului s-a observat in cazul a pana la 39% dintre ei.
Descoperirea cercetatorilor de la University College London, publicata in jurnalul Nature, este importanta mai ales in perioada scolii, cand elevii sunt incadrati in anumite tipare, in functie de intelect, din care adesea nu mai ies, in ciuda faptului ca, in realitate, intelectul lor sufera modificari.
Un elev slab poate deveni cu mult mai "istet" cativa ani mai tarziu, atrag atentia oamenii de stiinta. O explicatie a acestui fenomen este aceea ca varsta de maturizare a adolescentilor difera de la caz la caz, unii trecand prin aceasta etapa devreme, altii mai tarziu.
Performantele intelectuale pot scadea sau se pot imbunatati in perioada adolescentei, arata un nou studiu, care demonteaza teoria unanim acceptata pana acum, conform careia capacitatea intelectuala este "statica" pe perioada vietii.
O serie de teste realizate pe adolescenti cu o medie de varsta de 14 ani, repetate apoi cand acestia aveau 18 ani, a aratat ca intelectul lor este osciliant in acest interval de timp, relateaza BBC. O schimbare a IQ-ului s-a observat in cazul a pana la 39% dintre ei.
Descoperirea cercetatorilor de la University College London, publicata in jurnalul Nature, este importanta mai ales in perioada scolii, cand elevii sunt incadrati in anumite tipare, in functie de intelect, din care adesea nu mai ies, in ciuda fa