Astăzi, pe Coridorul IV Paneuropean au fost deschise şantierele pe patru loturi diferite. Este vorba despre Autostrada Nădlac – Arad, cu cele douăsecţiuni ale sale, de lotul patru al Autostrăzii Sibiu – Orăştie, dar şi de lotul Timişoara – Lugoj.
La ora 11, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, împreunăcu Emil Boc, premierul Româiei au ajuns la kilometrul zero al Autostrăzii Nădlac – Arad. Practic, în acel loc autostrada din România se va lega de M3, autostrada din Ungaria. La eveniment au participat şi reprezentanţi ai instituţiilor locale, iar oficialii au fost întâmpinaţi cu pâine şi sare.
Autostrada Arad – Nădlac are 38 de kilometri şi contractele au fost semnate în luna iunie. Termenul de finalizare este primăvara anului 2013. Autostrda va avea 4 ani de garanţie, constructorii aleşI în urma licitaţiei publice fiind SC Romstrade, care construieşte lotul 1 şi SC Alpine, constructorul de pe lotul 2(nod rutier cu centura Aradului). Traseul autostrăzii a fost deja conturat şi decopertat. în acest moment se lucreazăla descărcarea siturilor arheologice. Pe lotul doi al Autostrăzi Nădlac – Arad, din şapte situri, trei au fost deja închise iar constructorul va putea folosi tot terenul într-o lunăde zile. De la Arad, oficialii s-au îndreptat către Timişoara pentru deschiderea tronsonului de 10 kilometri. Pe lotul 1 al autostrăzii care va lega oraşul din vestul ţării de Lugoj au fost descărcate deja cele douăsituri arheologice. Constructorul, ales în urma licitaţiei publice din vară, este UMB Spedition.
Ultimul tronson inaugurat azi este cel de pe Autostrada Oraştie – Sibiu. Îl lungime de 17 kilometri, tronsonul care pleacădin Sibiu şi ajunge în Săliştea poate intra în construcţie propriu-zisă, în maxim o lunăfiind gata descărcarile arheologice. Lotul patru de pe Autostrada Sibiu – Orăştie este construit de Astaldi – Euroconstruct.
As