Rezultatele studiului Media Image Group privind Mediatizarea Festivalului şi Concursului Internaţional „George Enescu” – editia 2011.
La o lună de la încheierea celei de-a XX-a ediţii a Festivalului putem privi înapoi şi observa impactul major pe care acesta l-a avut în presa românească şi prezenţa destul de substanţială a articolelor în publicaţii străine. În perioada 28 august – 10 octombrie, 1164 de materiale jurnalistice au mediatizat concertele festivalului, dintre care
693 de articole în presa online,
400 de articole în presa tipărită şi
71 de materiale pe canalele de audiovizual.
În ansamblu, se observă o atenţie deosebită a presei scrise pentru deschiderea festivalului (70 de articole), în timp ce încheierea lui nu s-a bucurat de acelaşi interes. Debutul festivalului a fost mediatizat de două ori mai mult în comparaţie cu finalul acestuia.
21 de site-uri internaţionale (cele mai multe din Franţa, Marea Britanie, Germania, Olanda, Austria, dar şi Asia) - majoritatea ediţii online ale unor canale media de prestigiu (Deutsche Welle, The Independent, La Croix, Le Point, Les Echos, L'Express, The Telegraph) - au apreciat festivalul atât prin informări generale, cât şi prin comentarii sau cronici. Cele mai multe articole au apărut pe paginile de Internet din Franţa.
În România, relatările despre Festivalul “George Enescu” au fost prezentate în peste 1160 de materiale, audienţa ridicându-se la 82% din populaţia urbană. Subiectul care s-a bucurat de cea mai mare audienţă au fost concertele susţinute de Orchestra Dell'Accademia Nazionale Di Santa Cecilia, dirijate de Antonio Pappano, ale căror solişti au fost Hélène Grimaud şi Denis Matsuev. Alte teme proeminente ale mediatizării s-au legat de prezenţele lui Daniel Barenboim, Zubin Mehta şi Gigi Căciuleanu în Festival, de spectacolele Lohengrin şi Oedipe la ONB, de