Orkla Foods România, companie cu afaceri de 29 mil. euro anul trecut, producătorul margarinei Linco şi al pateului Ardealul, intenţionează să facă anul viitor prima achiziţie pe piaţa locală din ultimii cinci ani.
"Ne uităm la achiziţii pentru a vedea cum ne putem consolida. Vizăm achiziţia unui business. Banii pentru achiziţii vor veni fie de la compania-mamă, în cazul unei achiziţii majore, fie din conturile filialei locale în cazul unei achiziţii mai mici", a explicat Manuela Banu, director general al Orkla Foods România.
Dacă va prelua un business local, tranzacţia va fi prima pe această linie pentru Orkla după achiziţia producătorului de pate Ardealul Covasna în 2005 şi a producătorului de margarină Royal Brinkers în 2006.
Compania ajunsese să deţină după cele două achiziţii cinci fabrici pe plan local, însă în 2007 grupul norvergian a iniţiat un program de restructurare pentru pieţele din Europa Centrală şi de Est. În urma restructurării filiala locală a renunţat la două fabrici din România. În prezent producătorul mai are trei unităţi de producţie, la Covasna (pateuri, conserve, gemuri, muştar, ketchup), Iaşi (aluaturi congelate) şi Bucureşti (margarina pentru consum şi industrială).
Orkla a încheiat anul trecut cu afaceri în scădere cu 6% faţă de anul precedent, respectiv un declin de 13% în 2009 faţă de 2008, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor (MF). Mai mult, compania a înregistrat pierderi totale de peste 13 mil. euro în ultimii doi ani. Orkla Foods estimează că în 2012 va înregistra o creşterea a cifrei de afaceri cu 5%, respectiv o creştere de 20% ca urmare a achiziţiilor.
Manuela Banu vizează afaceri în creştere şi pentru acest an, însă estimează că profitul va fi afectat de creşterea preţurilor la materia primă. "Am câştigat piaţă din punctul de vedere al businessului, dar creşterile au venit şi din m