Trei distribuitori ai Orange Romania, Payzone, PayPoint Sercices si PayUp, au propus Consiliului Concurentei (CC) angajamente de transparenta la alegerea subdistribuitorilor de produse preplatite de telefonie mobila, pentru inchiderea unei investigatii din anul 2009 in care sunt suspectati ca s-ar fi inteles cu Orange sa nu vanda produsele prepaid ale acestui operator catre Proton Tehnologies, un distribuitor detinut de Vodafone. Este vorba de o noua procedura legislativa introdusa anul trecut care da posibilitatea CC de a inchide o investigatie demarata daca firma face niste angajamente care sa inlature situatia ce a condus la deschiderea anchetei.
Payzone, PayPoint Sercices si PayUp au propus criterii avand ca obiectiv cresterea gradului de transparenta in ceea ce priveste selectia subdistribuitorilor de produse preplatite de telefonie mobila, a anuntat joi autoritatea de concurenta.
Angajamentele pot fi consultateaici, iar persoanele fizice sau juridice interesate in distributia produselor preplatite de telefonie mobila pot trimite catre autoritatea de concurenta observatii cu privire la angajamentele propuse pana la data de 2 noiembrie 2011.
Luna trecuta, pe site-ul institutiei au fost publicate angajamentele formulate de Orange, EPS si Brodos in cadul aceleiasi investigatii.
Dupa analiza observatiilor formulate de catre terti, Consiliul Concurentei poate sa solicite partilor modificarea propunerilor si poate sa decida acceptarea sau respingerea angajamentelor.
Angajamentele partilor sunt monitorizate pe o perioada stabilita prin decizie a Consiliului Concurentei, verificarea indeplinirii acestora fiind realizata de catre autoritatea de concurenta sau de catre un mandatar desemnat in acest sens.
In cazul neindeplinirii angajamentelor, compania poate fi sanctionata cu amenda de pana la 10% din cifra de a