Consiliul Concurenţei (CC) supune dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate Payzone, PayPoint Sercices şi PayUp, distribuitori ai Orange România, implicaţi într-o investigaţie privind o posibilă înţelegere pe piaţa comercializării produselor preplătite de telefonie mobilă.
"Astfel, Payzone, PayPoint Sercices şi PayUp propun criterii având ca obiectiv creşterea gradului de transparenţă în ceea ce priveşte selecţia subdistribuitorilor de produse preplătite de telefonie mobilă. Prin angajamentele propuse se urmăreşte înlăturarea îngrijorărilor concurenţiale ce au condus, în 2009, la declanşarea investigaţiei privind o posibilă înţelegere între Orange România şi distribuitorii săi de a nu vinde societăţii Proton Tehnologies produse preplătite Orange de telefonie mobilă", se arată într-un comunicat al instituţiei.
La sfârşitul lunii septembrie, pe site-ul instituţiei au fost publicate şi angajamentele propuse de Orange, Vodafone, Cosmote şi de distribuitorii direcţi ai acestora pentru înlăturarea îngrijorărilor concurenţiale ce au condus la declanşarea unei alte investigaţii având ca obiect fixarea preţului de revânzare, împărţirea pieţei şi instituirea unor obligaţii de neconcurenţă între cei trei operatori de telefonie mobilă şi distribuitorii acestora. Consiliul invită persoanele fizice sau juridice interesate în distribuţia produselor preplătite de telefonie mobilă să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse până la 2 noiembrie.
“Procedura angajamentelor reprezintă un instrument nou în activitatea noastră, dar folosit cu succes la nivel european. În acest fel, încercăm să rezolvăm cu rapiditate şi eficienţă o problemă survenită ca urmare a unui comportament anticoncurenţial”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, citat de Mediafax.
După analiza observaţiilor formu