Fondul de investiţii polonez Enterprise Investors, care deţine pe piaţa locală lanţul de magazine Profi, va investi până la finalul anului viitor 10 mil. euro în extinderea reţelei şi în achiziţia de supermarketuri mai mici din ţară.
Planurile de dezvoltare ale Profi includ deschiderea a încă 6 magazine până la sfârşitul anului 2011 şi a cel puţin 25 de magazine noi în anul 2012. Pe lângă dezvoltarea magazinelor în formatul existent, Profi urmează să implementeze şi un nou concept de magazin, cu o suprafaţă cuprinsă între 300 şi 500 de metri pătraţi, în oraşe cu mai puţin de 20.000 de locuitori, lăsate neacoperite de regulă de retailerii moderni.
"Până la sfârşitul acestui an, vom avea în jur de 107 magazine, vom deschide cel puţin încă 25 anul viitor şi încă şi mai multe în 2013", a declarat Pawel Musial, directorul general al Profi Rom Food, compania care operează magazine Profi.
Enterprise Investors, prin intermediul fondului de private equity Polish Enterprise Fund VI, a achiziţionat lanţul de magazine Profi în 2010 în schimbul sumei de 66 mil. euro. Din momentul preluării Profi, polonezii au mizat pe expansiune, deschizând 18 magazine anul trecut şi 19 în 2011, ajungând la un total de 101 unităţi în 67 de oraşe. Mai mult, după preluarea de către Enterprise Investors, s-a investit şi în remodelarea magazinelor, astfel încât investiţia totală - atât în inaugurări, cât şi în restructurări - se ridică la circa 20 de milioane de euro. Banii au provenit din surse proprii.
"Performanţele de până acum demonstrează că Profi este în formă bună şi că este gata să-şi accelereze dezvoltarea. Dorim ca Profi să deschidă mai multe magazine în fiecare an, fie prin preluarea unor lanţuri independente mai mici, fie prin construirea şi dezvoltarea magazinelor proprii", a declarat Cristian Nacu, partner la Enterprise Investors şi membru al