Mass-media trebuie să ia în considerare oportunitatea extraordinară de distribuţie a internetului şi să susţină interacţiunea cu cititorii.
"Veniturile din publicitate au susţinut ziarele să ajungă să fie consumate la nivel de masă, iar acum existenţa acestor publicaţii şi pe internet este doar o continuare normală a situaţiei. Aici consumatorul este dispus să acceseze publicitatea dacă are conţinut gratis", a spus Zoltan Szigeti, preşedintele grupului media The Group. El explică însă că acesta nu este singurul model de business online. Există şi vor continua să existe publicaţii online care au content plătit.
În momentul de faţă publicitatea de pe online nu este însă suficientă pentru a susţine activitatea ziarelor. Acest fapt este susţinut şi de decizia mai multor publicaţii occidentale de a oferi conţinut contra cost.
În opinia lui Zoltan Szigeti, avantajul principal al internetului este că infrastructura este deja acolo. El face o comparaţie cu situaţia infrastructurii rutiere locale pentru a explica situaţia internetului. "România are drumuri, dar nu autostrăzi. Acum 20 de ani nu era trafic masiv şi de aceea nu s-au construit autostrăzi. Astăzi ne sufocăm în trafic. Avantajul internetului este că infrastructura este deja acolo."
Nicu Laiţă, media director al Omnicom Media Group România, este de părere că presa se află acum între două tăişuri: calitatea contentului şi evoluţia tehnologiei. "Calitatea contentului poate fi controlată, însă evoluţia tehnologiei nu. Se poate doar beneficia de pe urma ei."
Reprezentanţii celor mai importante grupuri de publicitate sunt de părere că presa trebuie să existe pe toate suporturile: print, online, mobil, ipad etc.
"Mass-media sunt o promotoare de modele. Nu trebuie să ajungem o naţie care ia ştirile din bloguri", crede Zoltan Szigeti.
Maria Tudor, managing director al Zenith Media, e