Galaţiul ar putea deveni port de tranzit pentru mărfurile austriece, găsirea soluţiilor fiind tema unor întâlniri de lucru ale autorităţilor portuare şi operatorilor portuari din Galaţi şi Portul Enns, Austria. Prin landul Austria de Sud şi în special prin Portul Enns, tranzitează 62% din exporturile Austriei. După o primă întâlnire la Enns, a fost organizat un workshop la Galaţi, la care au participat reprezentanţi ai porturilor Enns şi Viena din Austria şi cei ai unui institut de cercetări din Viena care a realizat studiul privind dezvoltarea transportului combinat de mărfuri şi reprezentanţi ai autorităţilor şi operatorilor portuari din Galaţi. Tema acestor întâlniri a fost analiza în comun a rezultatelor studiului privind stabilirea liniei pentru transportul combinat de mărfuri între Galaţi şi Enns. „În urma celor două workshop-uri vom trage nişte concluzii şi vom continua studiul, pe care sperăm să-l terminăm la începutul lui 2012", a declarat Alexandru Capatu, reprezentant al Navrom SA Galaţi.
Centru logistic pentamodal
Interesul austriecilor pentru această variantă de dezvoltare a tranzitului de mărfuri este generat de faptul că Portul Galaţi este singurul centru logistic pentamodal din Europa, care se bucură de cinci căi de transport: nave maritime, nave fluviale, cale ferată cu ecartament lat - care facilitează transportul de mărfuri către Moldova, Ucraina, Rusia şi ţările din spaţiul CSI, cale ferată normală şi şosea. „Landul Austria de Sud, cu portul Enns, are mai multe locuri de muncă decât populaţie şi tot timpul a căutat izvoare de materii prime şi logistică pentru produsele finite. Ei consideră că bazinul Mării Negre, bazinul Mării Caspice, regiunea Caucaz şi Orientul Mijlociu, au foarte mare viitor în dezvoltare şi s-au gândit că Portul Galaţi poate să fie folosit ca placă turnantă atât pentru mărfurile pe care le importă, cât şi cele p