Oricât de diferiţi între ei, tinerii creatori prezenţi în Festivalul Naţional de Teatru - secţiunea "Teatrul de mâine" – au în comun interesul pentru textele de actualitate, preferinţa pentru mijloacele de expresie directe, cu impact imediat asupra auditoriului, recursul la procedee tehnice de ultimă oră, fraternizarea cu spectatorul – la fel de tânăr - care vine îndeobşte să le vadă spectacolele.
Preocupată de teme ca emigrarea, autopercepţia, dizabilităţile, mass-media şi conflictele intergeneraţionale, regizoarea Ioana Păun le explorează în spectacole interactive, care utilizează tehnologia nouă pentru a-i atrage şi implica nemijlocit în joc pe spectatori. O sprijină în acest demers Mona Bozdog şi Mihaela Michailov, autoarele textului Tv for Dummies - un spectacol pentru 100 de telecomenzi, într-o producţie a celei mai vechi instituţii de spectacol din România - Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi. Programat luni, 31 octombrie, la ora 18.00 şi la ora 22.00, la Sala Atelier a Teatrului Naţional Bucureşti, spectacolul expune, recurgând la instalaţii video şi tehnici media, povestea dispariţiei unui copil de 8 ani şi proporţiile pe care le capătă această dispariţie odată cu intervenţia televiziunii.
Luni, 31 octombrie, de la ora 22.00, şi marţi, 1 noiembrie, de la aceeaşi oră, suntem invitaţi, la Teatrul ACT, la un spectacol de teatru-film inspirat dintr-o poveste adevărată. 9 grade la Paris schiţează portretul unei femei într-un moment crucial din viaţa sa. Autorul scenariului şi, totodată, regizorul acestei montări, Peter Kerek, ne propune să urmărim firul acţiunii simultan din două perspective diferite: una cinematografică şi una teatrală. În viziunea sa, cele două modalităţi de exprimare se întrepătrund, se contrazic, se atrag: „Suntem curioşi să aflăm cât teatru suportă filmul şi, invers, cât film este dispus teatrul să suporte“. Vo