Nu există ţară mai nepotrivită decât Elveţia pentru a testa noul Camaro, mă gândeam în timp ce abordam primele viraje cu noua generaţie a legendarului muscle car american. Şi asta pentru că maşina este foarte lată, în timp ce şoselele montane elveţiene sunt cât se poate de înguste. Şi totuşi nu există ţară mai potrivită decât Elveţia pentru a testa noul Camaro! Pentru că aici s-a născut Jean Louis Chevrolet, cel care a fondat marca atât de iubită de americani, aflată astăzi într-un plin desant asupra pieţelor europene, lăsate multă vreme de izbelişte. Ultimul foc de tun: aducerea oficială a noului Camaro în Europa. Ce loc mai poate însă găsi în Europa o maşină americană cu un motor de 6,2 litri?
Mister Muscle
Camaro este un cabriolet imens, cu adevărat american, care însă are şi câteva atuuri europene. De afară, este cu certitudine una dintre cele mai spectaculoase maşini care vor rula pe şosele: muscular, cu un calandru uriaş şi o atitudine care întoarce capetele imediat. Înăuntru ai un interior tipic american: butoane imense, scaune late, spaţiu enorm pentru coate, chiar şi în spate este suficient loc pentru doi adulţi, ceea ce nu se prea întâmplă în cabrioletele europene.
Am apreciat cele patru ceasuri analogice care indică temperatura uleiului şi alte informaţii tehnice, capitonarea bordului, calitatea pielii de pe scaune şi confortul auditiv OK pentru un cabriolet. Puncte minus pentru volanul preluat de pe celelalte maşini din gama Chevrolet şi pentru plasticele de pe uşi, iar sistemul audio putea fi mai bun la acest nivel de pretenţii.
Cu herghelia prin Alpi
Cum merge Camaro? La cei 405 CP ai săi (432 în versiunea manuală), dar mai ales la cei 556 Nm cuplu maxim, te-ai aştepta să ai sub tine o bestie de necontrolat. În realitate, Camaro este probabil cea mai cuminte maşină echipată cu un motor V8 de 6,2 litri: porneşte