Seful Directiei Politiei Rutiere, comisarul Lucian Dinita / Foto: Dragos Stoica / Intact Images
Într-un interviu acordat Jurnalului Naţional, Lucian Diniţă, Şeful Direcţiei Rutiere face un bilanţ al activităţii rutiere şi clarifică următoarele aspecte: înmatricularea maşinilor româneştă în străinătate, echiparea corespunzătoare a autoturismelor, comportamentul şoferilor în trafic şi percepţia cetăţeanului privind imaginea poliţistului român.
Jurnalul Naţional: Domnul Diniţă, haideţi să facem aşa un bilanţ rutier de toamnă. Cum mai stau lucrurile pe şosele ţării, cum mai conduc şoferii români?
Lucian Diniţa: În primul rând avem o problemă de pregătire. Asta e clar. Deci, sub ceea ce înseamnă a învăţa să conduci. Ea este dublată, fără doar şi poate, de educaţie rutieră, Deci, concepţia în România este că uite aşa vreau eu să merg. Gândiţi-vă că acest comportamemt, lipsa de pregătire, lipsa de educaţie rutieră şi pur si simplu nerespectarea legilor rutiere au intrat în sânge şoferului român. Culmea este că dacă până acum, şoferul român producea evenimente rutiere în România, din păcate, trebuie să spun ca a trecut graniţa. Şi sunt o serie de evenimente rutiere deosebit de grave , pe care romanii le fac în afara graniţelor ţării, pe care noi nu le avem în evidenţă. Sunt situaţii când au pătruns pe contrasens, sunt situaţii când mergând pe autostradă au fost implicaţi într-un carambol provocat chiar de ei. Asta denotă clar că s-au pierdut o serie de valori.
Jurnalul NaţionaL: Ştiu că senatorii au pledat pentru puţin mai multă “relaxare” rutieră pe şosele. Ne permitem aşa ceva?
Lucian Diniţă: Conceptul promovat la nivelul Uniunii Europene este înăsprirea sancţiunilor la regimul rutier. Toate statele din jurul nostru, inclusiv Serbia au înăsprit sancţiunile.Şi pe cele complementare, dacă discutăm de suspendarea dreptului de a condu