O firmă de consultanţă a estimat că piaţa globală nano a produselor alimentare a ajuns, anul trecut, la 20,4 miliarde de dolari
Ciocolată care nu îngraşă. "Carne" din proteine vegetale. Burgeri care vă oferă toate vitaminele de care aveţi nevoie. Bun venit în lumea nano-hranei. Această industrie de viitor a alimentaţiei, inteligentă şi personalizată, va pune capăt grijilor cu privire la impactul nutriţional al hranei.
Aceasta este teoria. Apoi, există practica. Iar practica spune că europenii sunt conservatori atunci când vine vorba despre ceea ce pun în farfuriile lor. Hrana este preparată, pentru a fi consumată şi a costa cât mai puţin, dar procesarea şi modificarea ei reprezintă, în prezent, un subiect tabu. "Există o mulţime de oameni care lucrează în domeniu, dar foarte multe companii sunt destul de reticente în a lansa noi produse, fiindcă sunt foarte preocupate de reacţia societăţii", este de părere Lynn Frewer, profesor de alimentaţie şi sociologie la Universitatea Newcastle.
Alimentele modificate genetic reprezintă un caz concret. Majoritatea dintre europeni rămân implacabili la produsele alimentare modificate genetic. Şi această ostilitate - în ciuda trecerii timpului - nu a fost diluată.
Rezultatul este o industrie alimentară pe de-o parte încântată şi pe de cealaltă tăcută, atunci când vine vorba de un posibil viitor al nano-alimentaţiei.
O piaţă de 20,4 miliarde dolari
O firmă de consultanţă a estimat că piaţa globală nano a produselor alimentare a ajuns, anul trecut, la 20,4 miliarde de dolari. Există chiar şi finanţare europeană, pentru un proiect numit Nanolyse, ce încearcă identificarea şi caracterizarea nanoparticulelor industriale în produsele alimentare.
Mai mult, la începutul lunii, reprezentanţii industriei alimentare şi oamenii de ştiinţă s-au adunat la Bruxelles pentru a patra reuniune