Cu doar 350 de kilometri de autostradă, România se află pe ultimul loc în Europa de Est în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii rutiere de mare viteză, potrivit raportului \"Mediul concurenţial românesc - evoluţii în sectoare esenţiale\" 2011, lansat vineri de Consiliul Concurenţei.
Avem 1,5 km de autostradă la mia de kilometri pătraţi, mai puțin decât toate statele din Europa de Est. În Cehia se ajunge la 9,2 km la mia de km pătraţi, în Ungaria la 7,5 la mia de km pătraţi, în Bulgaria la 4,1 km la mia de km pătraţi, iar în Polonia la 2,7 km la mia de km pătraţi, potrivit raportului întocmit de autoritatea de concurență.
În total, pe primul loc în privința numărului de kilometri de autostradă se află Polonia, cu 837 km. Podiumul este completat de Cehia, cu 727 de km, și de Ungaria, cu 696 km. Și vecinii de la sud au mai mulți kilometri de autostradă finalizați, respectiv 459, și au planuri îndrăznețe privind dezvoltarea infrastructurii în următorii ani, până în 2020.
Și România a început să acorde în ultmii ani o atenție mai mare investițiilor în infrastructură. "Piaţa lucrărilor de construcţii de drumuri şi autostrăzi este o piaţă în plină dezvoltare, date fiind proiectele de realizare a peste 500 km de autostradă până în 2013, de reabilitare a aproape 900 km de drumuri naţionale şi de realizare a 10.000 km drumuri judeţene şi de interes local până în anul 2020. Întrucât pentru proiectele de infrastructură sunt alocate sume din bugetul naţional sau pot fi atrase fonduri europene pentru finanţare, piaţa lucrărilor de construcţii de drumuri este mai puţin afectată de criză decât piaţa lucrărilor de construcţii civile", se arată în raportul întocmit de Consiliul Concurenței.
Cum arată piața construcțiilor
Potrivit sursei citate, piața lucrărilor de construcţii de drumuri şi autostrăzi este o piaţă disper