Compania PRO TV SA, liderul pieţei locale de televiziune, care operează posturile PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV România, a anunţat că nu va mai permite plasarea de spoturi publicitare pe staţiile grupului decât pentru acei clienţi care, după finalizarea licitaţiei de media, semnează un contract în trei, respectiv PRO TV SA, agenţie şi client.
Măsura luată de PRO TV SA vine în contextul în care, potrivit informaţiilor din piaţa de publicitate, existau licitaţii de media în cadrul cărora agenţiile de publicitate promiteau preţuri clienţilor fără a consulta echipele de vânzări ale furnizorilor, forţând astfel mâna acestor furnizori pentru scăderea preţurilor.
"Am adoptat această politică foarte fermă în privinţa licitaţiilor de media după ce din 2009 până în 2011 ne-am confruntat cu situaţii extrem de neplăcute în care clienţilor le erau prezentate nişte preţuri fără ca echipa de vânzări a PRO TV SA să aibă cunoştinţă sau să valideze aceste preţuri", spune Zoe Vasilescu, directorul de vânzări al PRO TV SA.
Ea adaugă că echipa de vânzări a PRO TV S.A. este singura în măsură să garanteze condiţiile de cumpărare pentru clienţii de publicitate, prin urmare, toate ofertele pe care agenţiile de media le înaintează clienţilor trebuie să aibă confirmarea scrisă a departamentului de vânzări. "Vor fi acceptate la difuzare pe post spoturile clienţilor care au finalizat licitaţia numai după semnarea contractului de către toate cele trei părţi implicate", spune Zoe Vasilescu.
Doris Dezzani, directorul de marketing al Raiffeisen, spune că aceasta nu este o mişcare majoră. "Este statutul de fapt, şi eu cred că doar se reiterează o situaţie actuală."
De aceeaşi părere sunt şi agenţiile.
"Intenţia PRO TV mi se pare de bun-simţ. Aşa şi trebui