Softul va controla tot, astfel că piaţa ar putea creşte de câteva ori în următorii cinci ani, însă nu toate companiile vor urma obligatoriu acest trend.
Aşa cum Nokia a venit în 2008 şi va pleca în nici trei luni, se poate întâmpla însă şi în outsourcing, unde acum mii de români au un loc de muncă.
Piaţa telecom se află şi ea în faţa unor transformări de amploare. Internetul va continua să schimbe pieţe şi industrii şi va avea un impact din ce în ce mai puternic în business. Urmează deci cinci ani de frământări în industria IT&C şi pentru clienţii ei - consumatori din retail sau din business, în care tehnologia va avansa spectaculos, au spus participanţii la Forumul ZF Digital '11, care au reprezentat unele dintre cele mai mari companii locale şi multinaţionale din zona de înaltă tehnologie. Speakerii au adăugat însă că un lucru care nu se va schimba este că şi în următorii cinci ani vor exista câştigători şi învinşi în lupta pentru clienţi, iar în condiţiile în care IT&C-ul va creşte ca importanţă în economie, şi prosperitatea României va depinde de felul cum va merge acest sector.
Două dintre cele mai importante nume din industria de soft locală - Florin Talpeş (Bitdefender) şi Irina Socol (SIVECO) - care participă rar la conferinţe, şi-au expus viziunea asupra viitorului industriei lor la ZF Digital '11.
În contextul în care de multe ori în România se apreciază performanţa unei industrii după numărul de angajaţi, iar acest număr a crescut pe piaţa locală în domeniul dezvoltării de aplicaţii, fondatorul Bitdefender a atras atenţia că nu trebuie să ne amăgim că lucrurile merg bine doar dacă numărul celor angajaţi în soft e în urcare. "Există randamente de la unu la 30 între angajaţii din software. Nu înseamnă că unul este prost şi unul este bun, ci că unul poate produce de 30 de ori mai bine decât alţii. Când vorbim de num