„Adevărul“ a testat în această săptămână Porsche Panamera Diesel, primul sedan al producătorului care a fost echipat cu un motor diesel. Acum 15 ani, dacă îi spuneai unui fan Porsche că va găsi în showroomurile mărcii sale preferate SUV-uri şi sedanuri, probabil că te-ar fi crezut nebun. Astăzi, marca germană de supersportive caută succesul pe tot mai multe segmente.
Mulţi spun că primul compromis al Porsche a fost Cayenne. Atunci toţi „puritanii" au condamnat conducerea companiei pentru a scoate pe piaţă un SUV, dar acum regretă când observă că alţi producători de lux vor să urmeze exemplul germanilor.
Sedanul supersport Panamera a fost privit ca un alt compromis şi sunt încă mulţi cei care nu pot trece peste prejudecată şi nu pot accepta acest model în familia Porsche.
Acestora, dar şi lumii întregi, inginerii (sau mai degrabă contabilii Porsche) le-au aruncat o nouă provocare: un motor diesel. Acesta este adoptat de la Audi şi oferit pe SUV-ul Cayenne şi pe sedanul Panamera. Noi am ales să testăm varianta din urmă.
Nu este uşor să faci un motor diesel care să sune plăcut. Porsche a făcut-o! A creat un motor care sună în faţă ca un ceas elveţian şi în spate emite o muzică plăcută urechilor pasionaţilor de motorsport. Deşi puterea motorului V6 nu este impresionantă, doar 250 CP, aceştia vin către roţi într-un mod în care numai Porsche poate să „îi trimită". Cutia de viteze se comportă perfect în modul Sport, dar şi în cel manual, padelele încorporate în volan sporesc plăcerea de a conduce.
Cele cinci ceasuri cu instrumentarul de bord oferă toate informaţiile esenţiale
Rival serios pentru Panamera Hybrid
Pentru a fi mai eco, dieselul a primit şi un sistem stop-start. Pachetul complet funcţionează fără cusur şi face ca Panamera diesel să fie un rival serios din punct de vedere al consumului pentru varianta hibrid cu