Valoarea contractelor de parteneriat public-privat va putea fi suplimentată cu până la 50% în cazul unor lucrări sau servicii care nu au fost prevăzute în proiectul iniţial, dar au devenit necesare.
Posibilitatea a fost dată prin derogare de la legea parteneriatului public privat nr.178/2010, adoptată acum un an, şi a fost decisă de Guvern marţi, printr-o ordonanţă de urgenţă. Majorarea va fi " o chestiune de execpţie" susţine Guvernul potrivit Mediafax.
Potrivit vechilor prevederi legale depăşirea valorii putea avea loc doar ulterior publicării prealabile a unui nou anunţ de participare. In noua formă va fi suficientă o negociere cu investitorul.
"Prin derogare şi ca o chestiune de excepţie, partenerii publici pot atribui un contract de parteneriat public-privat, printr-o procedură de negociere fară publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, pentru lucrările sau serviciile suplimentare care nu sunt prevăzute în proiectul estimat iniţial şi nici în contractul iniţial de parteneriat public-privat (PPP) şi care au devenit necesare, ca urmare a unei situaţii neprevăzute, pentru execuţia lucrării sau serviciilor descrise de acestea, cu condiţia atribuirii contractului investitorului privat care a contractat respectiva lucrare sau serviciu", este decizia Guvernului.
Cât de excepţionale sunt majorările?
Deşi pare o chestiune pur teoretică, iar România nu are încă parteneriate-public-private, portiţa deschisă marţi de Guvern una este periculoasă. Trebuie precizat că majorarea contractelor la Transporturi, nu este doar o chestiune de "excepţie", ci este regula. Majoritatea contractelor importante de drumuri naţionale şi autostrăzi au suferit astfel de modificări în sus ale preţurilor, pe varii motive. Tot pe baza unor aşa zise negocieri, de genul celor prevăzute în noua ordonanţă, banii încasaţi de cei trei regi ai asfaltului care