Tronsoanele din Autostrada Transilvania care nu mai fac obiectul contractului cu firma americană Bechtel și pentru care statul nu și-a făcut încă planuri vor putea fi construite cu bani de la Uniunea Europeană, potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. Sursa: Arhiva EVZ
”Vreau să vă dau şi o veste bună pe care nu o ştie nici măcar domnul prim-ministru. Ca urmare a negocierilor pe care le-am purtat cu colegii din Comisia Europeană tronsoanele de pe autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finanţate din fonduri europene', a declarat șefa de la Transporturi la inaugurarea centurii ocolitoare a Clujului, Vâlcele - Apahida.
Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Comisia Europeană a decis revizuirea rețelei europene TEN-T și a acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania să poată fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate României în următorul exercițiu bugetar, 2014-2020.
Tronsoanele care ar putea fi realizate folosind fonduri nerambursabile de la Bruxelles sunt: Făgăraș-Sighișoara (52 km), Sighișoara-Târgu Mureș (58 km), Mihăești-Suplau de Barcău (75,5 km) și Nădășelu-Mihăești (16,8 km, parte a tronsonului Gilău-Măhăești).
Câți kilometri construim pe banii noștri
Între timp, guvernul a decis realizarea a circa 46 de kilometri cu finanțare de la bugetul de stat.
"Până la finalul anului 2011 vor fi demarate proceduri de achiziţie a lucrărilor pe tronsoanele Gilău-Nădăşelu (8,7 kilometri, parte din Gilău-Mihăeşti cu o lungime de 22,5 kilometri, n.r) şi Câmpia Turzii-Iernut (33,6 kilometri, parte din Târgu Mureş-Câmpia Turzii cu o lungime de 37,191 kilometri, n.r), urmând ca în prima parte a anului 2012 să fie lansat tronsonul Iernut-Târgu Mureş (3,5 kilometri)" a dat asigurări directorul general al CNADNR, Daniela Drăghia într-un răspuns pentru EvZ.
Pe