Pe 23 octombrie se împlinesc 10 ani de când un aparat minuscul a început să schimbe modul în care oamenii ascultă muzică.
În urmă cu 10 ani, pe 23 octombrie 2001, Steve Jobs anunţa lansarea pe piaţă a unui produs revoluţionar ce avea să schimbe modul în care ascultăm muzică. iPod-ul promitea „1.000 de cântece în buzunarul tău" şi avea să fie piatra de temelie a ascensiunii fulminante a companiei Apple. Apariţia gadgetului care s-a transformat într-un accesoriu „fashion" a venit după decenii în care muzica s-a ascultat doar de pe casete sau CD-uri. Cu doar trei ani înainte, în 1998, apăruse primul aparat care permitea ascultarea melodiilor fără suporturi externe. În trei ani, piaţa s-a lărgit, lider în vânzările de mp3 playere fiind Sony Walkman.
Gadgetul care a fascinat milioane de utilizatori la nivel global a pornit la drum printr-o colaborare dintre Apple şi PortalPlayer, o companie care se ocupa deja cu fabricarea de instrumente audio portabile. Ce aducea nou? Un design plăcut şi o capacitate de stocare mai mare. Primul iPod Classic avea o memorie de doar 5 GB şi putea fi conectat la calculatoare prin intermediul unei mufe FireWire, destul de rară pe sistemele care nu erau Mac. Nişa iniţială s-a mărit de la an la an, sute de milioane de persoane având acum în buzunar una dintre versiunile de iPod.
Primele gadgeturi de acest fel se evidenţiau prin butonul de control - rotiţa centrală prin care utilizatorii explorau melodiile pe ecranul alb-negru. Evoluţiile gadgetului au transformat elementul mecanic într-unul cu senzor, iar ecranul a fost înlocuit în 2004 cu unul color. Iniţial, în România, iPod-ul era privit cu reticenţă, mai ales din cauza preţului său mult peste cel ale dispozitivelor audio de pe piaţă.
Microbul
Tudor Vedeanu este unul dintre vechii fani ai gadgetului produs de Apple. A făcut cunoştintă cu pr