100 de ani este mult în termeni umani. La ora asta, este mult şi în termeni automobilistici. Chevrolet este una dintre mărcile care i-a împlinit. Dar la aniversare, şi odată cu modelul electric Volt, se poate spune că sunt doar primii 100 de ani.
Povestea Chevrolet începe în Chaux-de-Fonds, o micuţă localitate din Elveţia, atipică pentru o ţară alpină. Distrus în întregime într-un incendiu în 1794, oraşul a fost reconstruit aşa cum nu e niciunul în Ţara cantoanelor: rectangular, cu străzi aproape exclusiv paralele şi perpendiculare. Un fel de Manhattan subdezvoltat pe verticală şi cu o populaţie sub 40.000 de locuitori. Karl Marx îl descria drept "uriaşa fabrică-oraş", iar dacă e să fie aşa, atunci cu siguranţă e o fabrică de ceasuri, pentru că acolo se află inima industriei orologice elveţiene - Cartier, TAG Heuer, Breitling, Rolex, Ulysee Nardin şi mulţi alţii au fabricile în zonele mărginaşe. Iar într-o căsuţă ceva mai centrală, la un colţ de stradă, s-a născut Louis Chevrolet, în 1878. La 8 ani, familia s-a mutat în Franţa, unde tânărul Louis şi-a dezvoltat pasiunea pentru mecanică şi cursele auto. A lucrat ca mecanic, până a emigrat, la 22 de ani, în Canada. După un an, a ajuns în SUA, unde şi-a început şi cariera de pilot de curse, pentru FIAT sau Buick. Cu proprietarul Buick, William C. Durant, fondator şi al General Motors, Chevrolet s-a împrietenit şi apoi s-a asociat. A început să înveţe design auto, iar în 1909 a proiectat un motor pentru o maşină nouă. Chevrolet Motor Car Company a fost fondată pe 3 noiembrie 1911, de Chevrolet împreună cu Durant, care părăsise General Motors atunci, şi alţi doi investitori. Compania funcţiona în Detroit, iar sigla, prezentă şi azi, dacă nu îşi are originea acolo, sigur seamănă cu o cruce elveţiană stilizată, în onoarea ţării natale a fondatorului.
A ajuns muncitor în uzina care îi purta numele