Google a publicat din greşeală pe site-ul youtube.com un video de prezentare al noii interfeţe grafice a serviciului de mesagerie electronice Gmail. Schimbarea la faţă a popularului serviciu trebuia să fie anunţată în viitorul apropiat, scrie techcrunch.com.
Imaginile prezintă un design mai aerisit, bazat pe un spaţiu alb mărit. De asemenea, pentru a putea funcţiona pe o varietate de dispozitive tehnice, Gmail poate fi lărgit sau micşorat, fără să fie afectată vizualizarea eficientă.
Una din cele mai mari schimbări care poate fi observată este transformarea modului cum sunt afişate mesajele schimbate între utilizatori. Astfel, pentru o mai bună vizualizare a istoricului discuţiei, Gmail va semăna cu serviciul de mesagerie de la Facebook, mesajele fiind amplasate unele sub altele, cu poza utilizatorului în dreptul numelui.
De asemenea, serviciul de căutare în interiorul cutiei poştale electronice a fost îmbunătăţit, iar filtrarea mesajelor (în funcţie de cuvinte cheie) poate fi realizată mai uşor, fără accesarea complicatului meniu de setări.
Gmail este cel de-al treilea serviciu de mesagerie electronică în privinţa popularităţii, arată datele din acest an. Astfel, la nivel global existau 360 de milioane de utilizatori unici pentru Hotmail, 302 milioane de utilizatori pentru mail-ul oferit de Yahoo, iar Gmail era folosit de 193 de milioane de persoane.
Vezi mai jos filmul de prezentare al noului Gmail