- Social - nr. 881 / 21 Octombrie, 2011 Treburile legate de bugetul si patrimoniul instantelor de judecata vor fi gestionate, in viitorul apropiat, de "manageri de instanta”, functie nou-infiintata, aprobata de Guvern, in sedinta din aceasta saptamana. Proiectul de lege privind statutul personalului din instante si parchete, initiat de Ministerul Justitiei, vizeaza o mai buna distributie a sarcinilor administrative in sistem, prin degrevarea magistratilor de sarcinile administrative, ce vor fi preluate de managerii de instanta. Textul legii va fi trimis Parlamentului, cu solicitarea ca dezbaterea si votul sa se faca in procedura de urgenta. Potrivit proiectului, actualul personal auxiliar al instantelor se transforma in personal de specialitate, impartit in trei categorii, astfel: personal judiciar (grefierii judiciari, grefierii de sedinta si grefierii de ancheta), personal de asistenta (grefieri, grefieriregistrator si agenti procedurali) si personal tehnicoadministrativ (specialisti IT, criminalisti, soferi). Atributiile administrative ale judecatorilor vor trece la grefierii judiciari, iar managerul de instanta, functie nou infiintata, va gestiona treburile legate de bugetul si patrimoniul instantelor, dupa cum a explicat ministrul de Justitie, Catalin Predoiu: "Noi incercam sa dam judecatorului un alt statut, lasand functiile bugetare si administrative pe seama unor specialisti”. Prin urmare, dupa ce acest proiect de lege va fi adoptat de Parlament si va intra in vigoare, judecatorii care au si sarcini administrative (presedinti si vicepresedinti de instanta) nu vor mai avea nicio scuza pentru a conduce instantele, in litera si in spiritul legii, in interesul justitiabililor (adica, in interesul cetateanului simplu, care isi cauta dreptatea pe calea legii). LUCRETIA POP - Social - nr. 881 / 21 Octombrie, 2011 Treburile legate de bugetul si patrimoniul inst