Peste 30% dintre romani vor sa isi scada cheltuielile cuarticolele vestimentare in urmatoarele 6 luni, procent similar cu cel din alnemtilor si olandezilor, arata un studiu al companie de cercetare de piata Winkle,efectuat in 12 tari.
Procentul este mai mic decat cel din Australia si SUA, unde48% din populatie are in plan sa isi reduca cheltuielile cu articolelevestimentare in urmatoarele 6 luni.
Ponderea romanilor care au in plan sa reduca bugetul pentruproduse alimentare este mai mica, fiind similara cu cea din China si Brazilia,unde 14% din populatia are in plan sa scada cheltuielile cu mancarea inurmatoarele 6 luni.
In ceea ce priveste atitudinea fata de bani si banci, in tari precum China sau India, majoritatea populatiei considera banii un scop in viata, dar si un instrument si o responsabilitate fata de familie, atitudine similara pentru toate cele 12 tari incluse in studiu.
O alta atitudine comuna pentru toate aceste state este afirmatia "A pierde bani este ca si cum as pierde pe cineva drag", atitudine asumata de majoritatea cetatenilor.
In comparatie cu celelalte tari, un procent mai mic din populatia Romaniei considera ca serviciile si tarifele oferite de banca pe care o folosesc sunt corecte si justificate, acestia avand incredere in banca cu care lucreaza.
Potrivit celor mai recente date ale Institutului National de Statistica (INS) arata ca cheltuielile totale ale populatiei, au fost, in trimestrul al doilea, in medie, de 2.159 lei lunar pe gospodarie (749 lei pe persoana) si au reprezentat 89,7% din nivelul veniturilor totale, pondere in scadere usoara fata de trimestrul anterior, cand a fost de 90,5%.
Winkle este o companie internationala de cercetare de piata, specializata in domeniul inovatiei in dezvoltarea de produse, servicii si strategii de marketing, cu operatiuni