Fiecare dintre noi a vazut cel putin un film in care actorii principali fie abia munceau 4 ore pe zi si locuiau intr-un apartament central, de invidiat, cu o garderoba "valoroasa", fie erau promovati spontan pentru ca facusera o remarca desteapta de fata cu seful. Seamana cu viata reala? Nu prea. Career Builder va prezinta 6 minciuni de origine hollywoodiana referitoare la locul de munca, cu argumente nu doar amuzante, dar si logice odata ce te "uiti mai atent".
Celebrul serial "Sex and the City"(foto) ne prezinta in rolul principal o femeie simpatica, cu un stil de viata oarecum extravagant, care isi cumpara zeci de perechi de pantofi si mananca in cele mai populare restaurante, toate finantate dintr-un salariu de jurnalist colaborator. Ea scrie un articol pe saptamana, in nici un caz de la birou, ci de acasa, imbracata in pijamale, la o tigara.
Pe aceeasi linie, prietena ei, personajul Miranda Hobbes, este un avocat de success din mediul corporate care are intotdeauna timp pentru pranzuri, petreceri, cumparaturi sau plimbari. Realist?
1. Doar oameni frumosi. Ati observant prin department numarul mare de colege cu par lung si stralucitor, cu aliura de fotomodel, inalte de peste 1.75m? Dar colegii lucrati la sala de fitness, inalti, imbracati in costume impecabile? Nu? Asa ne-am gandit si noi.
Hollywood-ul ne face sa credem ca oamenii care nu au silueta de revista, nu au cele mai frumoase trasaturi si cele mai "trendy" haine nu lucreaza. Competente? Cine are nevoie de ele cat timp arati bine, esti amuzant/a si ai remarci inteligente ("Confessions of a shopaholic/Ma dau in vant dupa cumparaturi").
Intr-adevar, poate ca uneori avem impresia ca oamenii "frumosi" sunt promovati mai des decat cei obisnuiti, dar cei din urma au competente, educatie si abilitati necesare pentru a misca un business in directia corecta.