Piaţa motoutilajelor agricole din România va creşte anul acesta cu 10%, faţă de anul trecut, la aproximativ 60 de milioane de euro, pe o piaţă în care 95% dintre clienţi sunt mici gospodari. Reprezentanţii producătorului român de motoutilaje agricole, Ruris, spun că majorarea din acest an se datorează în principal intrării în piaţă a unui volum important de produse low-cost şi no name, care reprezintă 25% din totalul pieţei de profil locale.
În primele nouă luni ale acestui an, vânzările Ruris au crescut cu 44%, până la 3,6 milioane de euro. "Pentru finalul lui 2011 compania ţinteşte o creştere de 65% a cifrei de afaceri, până la nivelul de 5 milioane de euro, pe fondul extinderii reţelei de distribuţie şi al eforturilor de marketing şi vânzări", a declarat ieri, într-o conferinţă, Cătălin Stroe, directorul general şi fondatorul Ruris.
El a mai spus că piaţa de profil locală este încă foarte fragmentată şi raportat la numărul de produse existente în piaţă, potenţialul de creştere al vânzării este foarte mare. "În prezent agricultura românească este dominată de acest tip de cultură de subzistenţă. Românii nu deţin încă metode moderne de a face agricultură, care în România se află într-un stadiu de primitivism. Totodată, dacă agricultura românească ar reveni la nivelul anilor '80, atunci nici noi nu am mai fi nevoiţi să importăm legume de slabă calitate din ţări cum ar fi Turcia", a mai spus oficialul Ruris.
Firma este singurul producător autohton de motoutilaje agricole şi a fost înfiinţată în urmă cu 18 ani şi îşi distribuie produsele la nivel naţional printr-o reţea de 14 magazine proprii şi peste 100 de dealeri.
Întrebat dacă se gândeşte să vândă o parte din companie, Stroe a spus că nu are de gând să cedeze nicio parte din afacere. "Am avut discuţii în acest sens cu un fond de investiţii din România şi cu câteva companii din străinătate.