Criza economica a afectat domeniul imobiliar in 2011, preturile locuintelor noi fiind semnificativ mai mici fata de anii trecuti, existand, in schimb, oportunitati pe partea de infrastructura.
In 2011 a fost inregistrata o scadere de 12%, fata de 2010, in ceea ce priveste pretul mediu pe metru patrat la locuintele noi, mentinand, pentru inca un an, tendinta descendenta.
Cele mai mari reduceri s-au inregistrat in zonele de est si vest, preturile ajungand aici sa fie cu 17,3%, respectiv cu 12,8% mai mici decat anul anterior. Insa scaderea din domeniul imobiliar aduce cu sine si realizarea de mai putine locuinte.
Daca sectorul rezidential a avut de suferit, anul acesta fost totusi profitabil pentru constructorii din infrastructura. Companiile din acest domeniu au avut de castigat de pe urma aprobarii unor proiecte cum ar fi terminarea autostrazii Bucuresti-Ploiesti si realizarea celei dintre Comarnic-Brasov (Codlea)-Fagaras, supralargirea Pipera sau pasajul Barbu Vacarescu.
Cum a fost afectata, in aceste conditii, averea marilor constructori romani? Revista Forbes a intocmit un clasament al celor mai bogati oameni din acest domeniu si evolutia sau involutia investitiilor lor.
1. Dorinel Umbrarescu: 350-380 milioane de euro
Dorinel Umbrarescu, supranumit si "regele asfalturilor", detine doua firme, Spedition UMB si Technostrade, care se numara printre cei mai mari constructori in domeniul infrastructurii din Romania. Omul de afaceri a reusit sa obtina, printre altele, un contract de reabilitare a drumurilor din Suceava si Botosani in valoare de 130 milioane de euro.
Cele doua companii au avut, anul trecut, un profit net de 50 de milioane de euro, respectiv 22 de milioane de euro.
2. Ovidiu Tender: 200-220 milioane de euro
Omul de afaceri a pierdut, in perioada 2008 -