Băncile ar trebui să acorde o atenţie mai mare canalului de distribuţie bancassurance, care poate aduce venituri suplimentare şi elimina eventualele fluctuaţii în activitatea de bază, respectiv vânzarea de credite, a declarat ieri directorul general al Alico Asigurări de Viaţă, Theodor Alexandrescu, informează Mediafax. Termenul bancassurance este definit, în legislaţia de profil, ca fiind activitatea de intermediere a produselor de asigurări care sunt complementare la produsele instituţiilor de credit şi instituţiilor financiare nebancare, desfăşurată prin reţeaua acestor instituţii.
"Vânzarea de poliţe prin bănci este un canal de distribuţie de succes în multe dintre statele din Europa şi în America de Nord şi credem că aşa va fi şi în România în viitor. Spre exemplu, într-o bancă din Statele Unite, 42% din veniturile băncii provin din vânzarea de asigurări şi programe de economisire pe termen lung", a spus Alexandrescu, prezent la un seminar de specialitate.
El a adăugat că prin bancassurance o instituţie de credit îşi extinde durata portofoliului de clienţi bancarizaţi şi îşi diversifică sursele de venituri, reuşind astfel să elimine fluctuaţiile care pot avea loc în dinamica veniturilor din activitatea de bază, respectiv atragerea de depozite şi acordarea de credite.
"De asemenea, prin bancassurance are loc o diferenţiere şi personalizare a portofoliului băncii în raport cu competiţia şi creşte eficienţa mixului de distribuţie al produselor băncii", a spus şeful Alico.
El a arătat că, în Polonia, distribuţia prin bancassurance a contribuit la dezvoltarea pieţei asigurărilor de viaţă şi creşterea subscrierilor.
"În România, sistemul bancar numără mii de sucursale, unde vin milioane de clienţi, care au nevoie de poliţe de asigurare. Există un potenţial imens în acest domeniu, iar în România nu prea este exploatat", a spus Alexandr